Disciplin

Om man har satt sina mål i livet oavsett vilka krävs ganska hård disciplin. Mina mål just nu rör sig ganska mycket om den kroppsliga typen. Jag ska tillbaka till matchvikt och jag ska hitta styrkan och balansen i kroppen igen. Jag har vart där och jag vet att jag kan komma dit igen. Punkt!

Det finns inga som helst ursäkter för att inte klara det - vinsterna är mycket större än förlusten är. Man måste bara bestämma sig kort och gott.

Nu har jag hamnat lite i en svacka, men jag vet att den bara är tillfällig. Det gäller bara att bita i och köra på. Har jag moffat i mig en ostbricka för mycket eller en halv påse kex är det bara att glömma det och gå vidare. Det finns inget jag kan göra för att ha det ogjort liksom. Jag ser inte helt de resultaten jag vill, men min realistiska del av hjärnan menar allt går enligt planerna. Jag fick ett barn för två månader sen och jag har ett sen innan. Kroppen behöver sin tid och jag behöver som vanligt öva tålamodet.

Jag inser nu med två barn och de arbetstiderna som både jag och sambon har att det inte är realistiskt att tro att jag ska kunna dra iväg till Friskis i samma utsträckning som förr. MEN då får man hitta andra sätt. Jag har hittat tre: promenader, kettlebells och löpning (jogg?!). Jag har hittat ett sätt som även passar mig; intervaller. Kombinationen av dessa gör att jag inte behöver träna kanske fullt så lång tid som jag brukar, men träningen blir grymt effektiv.

Prövade precis min nya rosa skönhet "Gymboss" (grymt namn kan tyckas!) precis i ett kettlebellpass på altanen. Intervall 30 sek arbete och 10 sek vila i totalt 20 min. Resultat? Jag är helt slut. På 30 sekunder luarar jag mig att ta i för kung och fosterland (hjärnan är lättmanipulerad ibland).

Blev nedan i övningar och vikter.

Swing 12 kg
Rodd höger 12 kg
Rodd vänster 12 kg
Knäböj 12 kg
Axelpress höger 8 kg
Axelpress vänster 8 kg
Rotation 8 kg (h*vete vad jobbiga de är!)

Körde 4 varv och avsöutade med 4 gånger 30 sek planka.

Kolla in denna länk om ni vill se hur övningarna ska utföras.

Det är grymt skönt att se att jag tappat 6 cm runt midjan inom loppet av tre veckor. DET ger mig kraft och inspiration att driva mig vidare.

Kommentarer
Postat av: Fraupels

Måste bara få säga att du är lite galen! Tvivlar verkligen inte på att du kommer i matchvikt igen, t-å-l-a-m-o-d min vän!! Hoppas på Cissi-energi sen när det är min tur att komma i form:)

2011-06-14 @ 20:56:54
URL: http://fraupels.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas (och tror) du menar galen som positivt va? ;) Det där ordet som börjar på t och slutar på ålamod är inte helt min melodi.

2011-06-14 @ 22:57:30
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Stina

Du har 7 månader kvar att trimma tillbaka formen. 9 månader svälla ut, 9 månader svälla av. Så ge dig en klapp på axeln. Bra jobbat! Du är grym. Rotationerna är svinjobbiga :D

2011-06-15 @ 14:59:31
URL: http://www.stina-k.com
Postat av: Fraupels

Helt klart positivt!

2011-06-15 @ 20:56:34
URL: http://fraupels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0