Napp

dsc00001 (MMS)

Nu ger vi oss in i nappträsket igen med barn nummer två. Men fördelarna väger ju upp nackdelarna: *Jag kan inte kasta fram tuttarna dygnet runt bara för att man vill ha lite gos. *Man kan kasta bort nappen senare i livet, svår med tumme osv. *Det är inte helt hygieniskt att hon suger på våra fingrar heller. *Det är rätt skönt att ha ett "vapen" mot hysteriska skrik som inte går att lugna också. Det finns väl tusen andra anledningar också. Lustigt att det känns lite som jag får dåligt samvete bara - det är ju bara en napp liksom.


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, dessa nappar! Denna gång smugglade vi till och med med en till sjukhuset! Plus "tuttskydd", fortfarande färskt i minnet hur sårigt det blev sist aj. Undrar om barnmorskorna och sjuksköterskorna inte vågade säga något (bara titta lite snett) eftersom det var andra barnet ;)

Kändes rätt skönt att inte vara slav under deras käcka råd, som självklart är bra, men inte alltid funkar för alla.

2011-04-22 @ 08:29:02
URL: http://frauzika.wordpress.com
Postat av: Cissi

Ja det är rätt skönt att man kan göra lite som man vill ju. Det är ju trots allt vårat barn ju! :)

2011-04-22 @ 09:22:36
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Helene

Napp är det bästa som finns!

Tyckte du inte Molly såg stor ut när du såg henne första gången efter du fått Freja? Jag kommer ihåg när jag fick Jacob, jag tyckte Marcus hade jättestora händer och stora lår :0)

2011-04-22 @ 23:50:07
Postat av: Cissi

Jo men visst! Hennes ben är ju typ 3 meter långa och händer som dasslock.

2011-04-23 @ 06:23:38
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0