Meningen med detta undrar man?

Nu har jag fyra gånger under en vecka försökt lyssna på nån slags förberedande förlossningsavslappning på min Ipod innan jag ska somna. Det går sådär...

Sekvensen är 25 minuter och jag lyckas alltid somna och på olika ställen hela tiden och vakna på andra ställen. Om ett par dagar tror jag kanske att jag lyckats höra hela. Effektivt kan man ju säga. Men sen kommer konsekvenserna av detta avslappnande.

Inatt drömde jag först att dagis hade dragit ner Mollys dagistid från 15 timmar i veckan till 12 timmar och jag fick raseriutbrott på fröknarna. (De tyckte jag skulle hämta henne mitt i lunchen, hade hon inte ätit klart fck hon skylla sig själv). Jag pallar inte att ha 2,5åring hemma mer just nu, leka på golvet med lego, klossar och åka rutchkana och klättra i lekparken funkar dåligt just nu.

Efter det drömde jag att min sambo gett mig order om att dra ut och paddla kajak. Istället för paddel fick jag två yxor som han satt ihop med ett buntband. Sen åskade det samtidigt och blixten slog lixom ner i yxan då jag hade den uppe över huvudet. Fatta även hur smidigt det är att paddla med yxor.

Nån som har nån teori alls om vad som sker i mitt huvud? Hur nära ett sammanbrott är jag tror ni?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag tror det är nära nu för er!! :)

2011-04-05 @ 09:34:48
Postat av: Cissi

Är det din tolkning av mina drömmar alltså... haha. Nu är jag lite nere på tänket "varje minut som går är det lite lite närmare".

2011-04-05 @ 12:49:47
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja när det börjar spåra sådär så måste det ju betyda att ni är precis på mållinjen!! ;)

2011-04-05 @ 15:41:47
Postat av: mailis

Du tänker så rätt! Självklart är det långt till golvet med en jättemage! Snart, snart är det dax! Smart av dig att tänka "varje minut..." Kom ihåg att det är din kropp, ställ krav på din omgivning.

Gör klart för din barnmorska när du tycker att allt detta räcker; Kräv att få veta alla för- och nackdelar med att få hjälp att sätta igång förlossningen eller att vänta lite till!//kramar

2011-04-05 @ 19:43:33
Postat av: Cissi

Helena: Haha så måste det vara!

Mailis: Jag ställer krav på alla och allt, inklusive mig själv... ;) Har jag pallat såhär länge överlever jag ett tag till!

2011-04-05 @ 20:16:51
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: mailis

Heja, heja Cissi, sista branten i uppförsbacken siktas! //kramar

2011-04-06 @ 19:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0