Äckliga grytan

Det finns en maträtt från Semper som heter "Goda grytan". Ibland är namnen så tydliga och bra. Även mycket enkelt också om man inte vet vad man ska köpa. Vem kommer på alla fyndiga namn egentligen? Det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig 40 timmar i veckan.

Några andra exempel "Flygande Kalle", "Bondens gryta", "Skärgårdsgryta", "Ishavsgryta", "Slottsgryta", "Örtgårdsgryta" och "Västkustgryta". Märk väl att det nästan enbart är grytor där man tillåter sån fantasi. Saknar roligare benämning på lasagne till exempel. Kanske "Rysk lasagne" skulle locka, eller "Frikadeller från Sudan", eller "Skånsk renstuvning". Jag är som ni märker mycket kompetent för ovan tjänst. Andra förslag?


Kommentarer
Postat av: Calle

Mycket bra förslag tycker jag!!

Vad sägs om "Tarvlig Torsk", Brysk Baugette" eller

"Rultig Rattatoille".

Idetorka... Trist på mässa ibland...

2009-09-03 @ 11:02:50
Postat av: Cissi S

Mycket bra förslag, min mor föreslog "Läskig lasagne". Sugen?

2009-09-03 @ 19:28:38
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0