Musikalitet

Idag när jag gick till den lokala Konsumbutiken för att handla, stod där utanför en utländska man med ett litet minipiano (modell Ullared 59, 90:-, ja ni fattar) och klinkade till en förinspelad melodi typ bossanova eller så. Då jag gick förbi sträckte han ut händerna och skrek så jag höll på att tappa andan: "Hello madame, hello baby, money for playing" (antar han syftade på mig i första fallet och på Molly i andra fallet). Kände mig typiskt svensk och svarade "hello hello" och gick vidare. Tur det var soligt så jag hade solglasögon och slapp onödig ögonkontakt också!

Blev lite störd av hans påflugna sätt så jag frågade personalen då jag betalade om de tyckte det var ok med den spelande utlänningen och hans påhopp. Kassörskan menade att det var ok och jag lät meddela att det är precis sånt som får mig att handla på ett annat ställe tyvärr. Hon frågade om det var så illa och vips hade jag medhåll av halva kassakön bakom mig (de flesta dock en liiiiten smula äldre än jag då, men det hör inte hit). Usch nu känner jag mig svingnällig, men vad f*n, får stackarn ihop några pengar alls på det viset? Skulle knappast tro det va?


Kommentarer
Postat av: Cilla

Men inte var det väl det faktum att han var "utlänning" som störde dig, utan hans påflugna sätt?

Just checking!

2009-03-26 @ 16:01:29
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Cissi S

Negerbolla mig hit och negerbolla mig dit... Tror jag mest störde mig på att jag fick en slags charter Turkiet känsla. Hello madame du vet. :) Cilla du är en jämställdhetskämpe utan dess like! ;)

2009-03-26 @ 19:04:05
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Cilla

Ja, det är jag faktiskt. Jag brukar i alla fall försöka få människor att tänka till en sväng extra :)

2009-03-26 @ 19:29:04
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Veronicas Ateljé

Här sitter det alltid nån utanför affären när man ska in och handla. Ja, när det är varmt alltså, nu skulle de nog frysa fast.

Spelar nåt jävla dragspel och säger hej. Dom vet precis hur dom ska göra, för att man ska få skuldkänslor för att man är så snåål. Men snäppet värre är nog försäljarna som ska sälja telefonabonnemang/el/nåt annat skit. "får jag fråga en sak", "vill du ha godis", "vilket telefonabonnemang har du?". Gah!



Man får inte ens handla i fred, klart man undviker affären tillslut!

2009-03-26 @ 20:32:04
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com
Postat av: annica

är beredd att hålla med - de som sitter utanför Ica och konsum i Hallsberg är inte trevliga. brukar inte bry mig annars men de mumlar elaka saker när jag inte ger pengar. Kanske inbillning? Fast ni vet han med kepsen och munspel - han är lite rolig (speciellt när han lurar mindre barnen på pantpengarna???) hehe

2009-03-26 @ 20:54:22
Postat av: Cissi S

Virre; Man kanske inte ska ha telefon iallafall, behöver man verkligen det? :)

Annica; Mannen med kepsen och munspelet tror jag får betalt av Konsum för att sitta där. Han var där idag och svor lite åt den andra mannen som lixom tagit hans plats lite... Kanske är bra med konkurrens för att höja kvaliteten?

2009-03-26 @ 22:31:15
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0