Man blir så trött

Vi har hemma länge pratat om att spara ner alla bilder ooh så på skivor eller en extra disk, men aldrig lixom kommit till skott. Haft besök av i princip hela Solvalla av trojanska hästar (typ nåt sorts minivirus som man inte ska ha i datorn har jag förstått) och precis när jag ska ta tag i det och uppdatera och försöka få bort de j*vlarna så låser sig hela datorn, iiiiinget går att göra!!!

Min morbror som är den it-smarta i släkten (professor och allt) är på tjänsteresa så nu är det bara tålamod och inte pilla på nåt. Alltså påminnelse till mig själv: inte pilla på nåt förräns han kommer hem! Vi har precis som alla andra alla våra bilder sen typ 5 år tillbaka i datorn och inte sparadepå nåt annat ställe. Jag har inte gett upp än, men har en liten klump i magen dock. Wish me luck att hästarna hittar grönare bete på annat ställe!

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller mina tummar för att ni får behålla bilderna!

2009-03-30 @ 16:14:45
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh neej, det är ju sånt där man bävar för. Hoppas det går att lösa!!

2009-03-30 @ 17:52:58
Postat av: Cissi S

Detta är mycket mycket bra i övningen av mitt tålamod! Jag vågar inte hoppas på mycket, men som Magnus sa. Molly finns ju kvar på riktigt och det är ju sant! (Plus att det finns en hel del andra släktingar som har en och annan bild på henne misstänker jag)

2009-03-31 @ 14:01:20
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Jannica

Men guud, ni måste köpa en extern hårddisk! Tänk vilken katastrof om inte datorn går att återställa!!! Jag köpte en hårddisk på Scandisk (våghustorget) med 160 i minne tror jag. Gav runt 1000-lappen för den men tror den är billigare idag.



Försöker säkerhetskopiera över typ varannan månad, just ifall nåt händer. Egentligen borde väl hårddisken ligga i nåt säkert bankfack däremellan, men så långt har jag inte kommit än.

2009-03-31 @ 20:33:44
URL: http://lagerhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0