Ser man på

Min symaskin har alla möjliga roliga sömmar upptäckte jag idag. Quiltsömmar och dekorsömmar. Har låtit mig inspireras av en jobbarkompis och sytt en liten filt. Var ju även tvungen att prova dekorsömmen och sy dit ett M och quilta lite också... Så kan det gå. Imorgon ska filten invigas då jag och Molly leder mamma/barn jympa på Friskis. Rätt färgkombination och allt!



Insåg även idag att den lilla björnoverallen sjunger på sista versen, snyft! Den är ju så söt med öron och en liten svans!



Sen mailade gammelfarfar lite bilder från julafton också.

  

Också är det fantastiskt kul att Magnus kommit hem lite tidigare än planerat. Mindre roligt är presenten han tar med sig - magsjuka! Jag viiiiiill inte ha den igen. Jag funderar på en natt på hotell Stinsen i Hallsberg. Men imorgon drar han till Göteborg och tar förhoppningsvis med sig sina baciller.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Värsta lyxmaskinen du har då!!!

2009-01-21 @ 23:41:08
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Cissi S

Jo jag börjar inse det, vi har inte haft en helt smärtfri relation, men så fort jag började trä den som man skulle (ja jag kollade bruksanvisningen...) så kom vi genast mycket bättre överens!

2009-01-22 @ 00:19:31
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Ann-Mari

Vill också ha en sån maskin. Min symaskin fick jag när jag var femton och den har bara raksöm och zigzag. Marcus har sagt att jag kan få en ny när jag fyller 50.......

2009-01-22 @ 09:05:46
Postat av: Linda

Åh, vad avis jag blir, vill också ha! Min maskin är helt kass.. är hyfsat ny, men typ budgetvariant. Dessutom har jag tappat bort instruktionsboken så jag vet knappt hur den funkar..



Jättefin filt blev det, den kommer Molly ligga bra på! I alla fall någon månad till.. tills hon har lärt sig krypa.. :)

2009-01-22 @ 09:52:51
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0