Ta bort barnet

I våran lilla familj har vi myntat ett uttryck som heter "ta bort barnet". Det kan lättast förklaras genom att man helt enkelt håller på med en massa mysko saker som förälder, några exempel kan vara: dansar hysteriskt och klappar händerna, gör pruttljud och andra skojsiga läten med munnen, låtsas att man är nåt slags flygplan och springer runt helt utan mål och plan i hemmet. Alla dessa exempel för att behaga sitt barn. Då Magnus och jag ser den andra göra något som är litelite på gränsen till vad som är okay som vuxet beteende säger vi kort och gott: ta bort barnet. För om man i den situationen skulle plocka bort Molly ur bilden skulle det inte råda några som helst tvivel på att personen var på vippen till helt sinnessjuk.

Ikväll gjorde jag en sån grej då jag mitt i sövandets alla konster fått Molly att somna i sin säng. För att inte riskera att väcka henne och trampa på just de golvplank som knarrar som värst i sovrummet (kan aldrig komma ihåg vilka det är...) så körde jag någon slags "fångarna på fortet variant" av att åla mig minst sagt graciöst över våran säng och ta ett gigantiskt jättehopp med otroligt mjuk landning ut genom dörren. Det verkar som det funkade, men som sagt ta bort barnet ur den bilden ni nu har i huvudet och ni inser att jag är heeeelt normal.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Ha ha ha, det där känner jag igen. Jag är smidig som en liten, liten ninja nuförtiden när jag ålar, skuttar och rullar mig ut ur rummet.

Dessutom har jag lyckats memorera varenda knarrande planka i hela huset :)

2009-02-05 @ 09:32:43
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Linda

Haha, vad träffande, precis så där är det ju!! Dom knarrande golvplankorna är ett riktigt gissel!



Skulle gärna ha sett dig när du utförde dessa akrobatiska övningar... :)

2009-02-05 @ 09:45:27
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: Cissi S

Funderar på att rita svarta kryss på de plankorna som låter, men i ett gammalt hus kan det bli endel kryss... Känner mig smidigare än någonsin! :)

2009-02-05 @ 19:54:18
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Teresia

Hahahaha vilket fantastiskt uttryck! Ser dig framför mig när du hoppar runt på plankorna och ålar ner från sängen. Det är väl inte svårare än dina pass antar jag ;) En annan är ju inte lika smidig, så du har ju liksom ändå en och annan fördel i ditt mamma-smygande tycker jag :)

2009-02-06 @ 21:48:14
Postat av: Cissi S

Kommer trolitvis inte att lägga ut filmklipp på mig i akrobatiska övningar Linda, sorry...

2009-02-13 @ 23:22:29
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0