The story goes on and on and on

Ni som brukar läsa vet att vi haft vissa strul med vår tvättmaskin. Läs: Den har vart trasig pga ullsocka som fastnat.
Idag kom fakturan från Elektrolux på 1000 kr, vilket vi inte ska betala tycker jag. Nu börjar en liten irriterande och energikrävande kedja av ringa säljare, ringa försäkringsbolag, ringa Elektrolux och sen ett par varv till igen. Jag blir irriterad på att bli felbehandlad, men får samtidigt nån slags energi av att vara en pain in the ass då jag behandlas fel. Den som bråkar med mig då det gäller konsumenträtt är fel ute så enkelt är det bara. Man blir lite skadad av att ha jobbat med returer, reklamationer och kundservice sen 1997 antar jag.



Har även i samma veva passat på att skicka in trasiga diskborstrefiller till COOP. Guuud jag håller på att bli en riktig gnällkärring inser jag nu... Men ibland kan det löna sig, som då jag gnällde till mig kompensation i form av varor till vårt kök för ca 30000 efter allt jag tyckte vart strul då vi köpte det... Kanske ska söka jobb på ARN??? Eller prya hos Sverker på PLUS? Eller bara sluta vara så förbannat petig?

Kommentarer
Postat av: Cilla

På dem bara! Jag är också en "reklamerare" av rang :)

2008-10-08 @ 17:17:41
URL: http://ostring.wordpress.com
Postat av: Rob.

Hehe. Bra där. Jag är likadan! Tänk hur man kommer att vara om tjugo år?! Allt blir ju värre med åren.. Kan det ha att göra med att vi sydnärkingar är så bra på att gnälla? ;D

2008-10-08 @ 17:56:50
URL: http://www.tuesdaynightmusic.com/blog
Postat av: Cissi S

Det ser ljust ut, faktura insänd efter telefonkedja åt båda håll med säljare, reparatör och försäkringsbolag... :)

2008-10-09 @ 22:38:19
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0