Aktivera sig

Nu har jag kommit till en punkt då jag känner att jag i förebyggande syfte måste aktivera mig för att inte klättra på väggarna hemma. Jag var rätt så förberedd på att den här dagen skulle komma och är förvånad att jag lyckats göra ingenting sen midsommar i princip. Imorgon tror jag bestämt att jag och Molly ska testa detta med öppna förskolan eller babysång vi har inte bestämt. Jag har absolut inga förväntningar men hoppas att bli positivt överaskad. Det är det som är så spännande att vara förstagångsförälder, man vet lixom inte hur nåt fungerar med barn i samhället. Hur åker man taxi med ett barn till exempel? De har väl inte direkt barnstolar eller? Nån som vet?


Kommentarer
Postat av: Linda

Både ÖF och babysång är att rekommendera! Dock kanske ÖF passar lite större barn, men det är dock en chans för mamma att träffa lite andra vuxna! :) Babysång är jätteroligt, vilken ålder dom än är. Det tycker jag absolut att ni ska prova på!



Att åka taxi med barn går, men det är nog inte så lätt. Det finns ett fåtal bilar som har bilbarnstol, men dom är nog rätt sällsynta. Då måste man givetvis tala om när man bokar att man behöver en sån. Men man får nog räkna med lite väntetid gissar jag.. :)

Annars, när barnet är så liten så den sitter i babyskydd, så är det ju inga problem. Då har man ju sin egen bilbarnstol liksom.



Åker man taxi med småbarn i andra länder, t ex Tunisien, så finns det inga bilbarnstolar däremot. Det vet jag av egen erfarenhet.. :)

2008-10-06 @ 21:44:47
URL: http://lak.blogg.se/
Postat av: Hocka

Du får aktivera dig ut till IKEA nån dag så jag och alla andra får träffa er båda. :)

2008-10-07 @ 21:35:31
URL: http://hocka.blogg.se/
Postat av: Cissi S

Hocka; jag vet måste verkligen ut till jobbet och vill det, men har ju lixom sålt bilen, men jag tror jag kanske lyckats övertala Mankan till att vi ska åka till helgen, men då är ju inte du där ju... jaja. :)

2008-10-07 @ 22:09:36
URL: http://cicilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0