Förvirrad

För ett tag sen (säkert över två år sen) gjorde jag ett personlighetstest och fick ett rätt tydligt sätt ett kvitto på det jag redan visste om mig själv. Gjorde samma test nyss och fick inte alls samma resultat. Denna gång ett mer känslosamt och empatiskt resultat. Kan jag ha tappat lite av den hårda huden med livet som förälder eller vad kommer dig detta? Jag tycker fortfarande att jag skulle behöva utveckla min sida av känslovärlden men jag kanske är på god väg? Eller håller jag på att tappa greppet helt, eller bara tona ner mina dominerande drag?

Under min tid på Ikea gick jag hos en beteendevetare under en lätt kaotisk period. Hon gav mig mycket jag har stor nytta av även idag, bland annat att det kunde vara sunt för mig att tänka att mina egenskaper är lite som ett mixerbord. Balansen är väl mångas ständigt återkommande dilemma eller? Har jag kanske lyckats justera lite på mitt mixerbord? Men färdigjusterat blir det väl aldrig va? Sen har jag kvar en lapp där det står "stopp-andas-tänk" som borde användas flitigare... Nåväl...

Tack för att ni lyssnade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0