Tema matning

img_6180 (MMS)

Tiden rullar på och ännu en avstämning i vikt och längd av F på BVC. Hon är lång men har inte riktigt lagt på sig helt önskvärt viktmässigt. Alltså hon är ju inte undernärd på något vis men lite mer kunde hon allt väga menas det. Som vanligt tar jag mig an det mesta med brinnande entusiasm, vilket denna gång resulterar i att jag trycker i den lilla tösen allt jag kan av tuttemjölk, gröt, smörgåsrån och ersättning. Här ska upp i vikt. Gainers, kan man börja med det nu? Kanske lite tidigt kan jag tro... Men hon gillar gröt och det tycker vi om och hon kanske kan lära sig acceptera ersättning också. Det blir en liten logistisk omöjlighet att amma på lunchen då jag snart börjar jobba. Det är visst alltid nåt tema med barn. Försöker man inte få dem att sova när de ska och i lagom dos så är det maten eller trots eller blöjor eller så. Men jag gillar det mer än jag någonsin trodde jag skulle göra - konceptet familj och barn. Ikväll tacos. Ja det säger väl det mesta om livet just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0