Inväg och mät

Då var det dags igen, fram med våg och måttband.
Vad har hänt på en månad?
Vikt: -1,5 kg
Midja: +-0
Höft: -2 cm
Lår: -1 cm
Har testat LCHF i knappt en månad nu och kommer väl fortsätta ett tag till tror jag allt.
Det första som hände var att jag på ca en vecka tappade tre kg som nu stabiliserat sig lite igen. Kroppen fick väl en chock. Jag har kört rätt hårt med kosten förutom på helgerna då det vart "fritt fram".
Det bästa är att min blodsockernivå stabiliserat sig en aning, inga jättetoppar eller dalar nu längre. Sen tycker jag att det är rätt spännande vad jag förrut moffade i mig i form av kolhydrater. Man kan säga att jag typ kolhydratladdade varje måltid. Jag tycker att det är spännande att se hur man kan ställa om kroppen. Mitt godissug är väl inte borta helt men jag är inte hel lika sugen längre. Problemet blir då jag får smak på ett par godisbitar - då skenar det lätt! Allt ska ätas upp!
Nackdelen är att det blir lite dyrare mat för min del, kolhydrater är ju svinbilligt det kan man ju inte undgå. I och med att jag heller inte äter kött så blir det ju till att trixa lite extra, men oftast funkar det (undantag gårdagens pannkakor dock!).
Träningen löper på som vanligt, inget "tema" riktigt utan jag kör ett par 3-5 pass i veckan. Lite strul med ena axeln, men det beror troligtvis på allt bärande av barn. Löser sig förhoppningsvis över tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0