Aktas

img_1281 (MMS)

Idag har det hänt. För andra gången i mitt liv får jag kasta nåt jag försökt laga i matväg. Testade kokospannkakor häromdagen som blev helt superbra. Gjorde då misstaget att idag testa ett annat recept - med fiber husk. Gör inte det, det är ingen god idé. "Låt stå och svälla en stund". Då jag tittade till efter en stund reste sig vispen upp i smeten, jag skojar inte. Smeten kunde användas som fyllnadsmassa. Jag lyckades iallafall trycka ut en pannkaka och grädda - Molly åt den och klagade inte. Resten av smeten försökte jag "blöta upp", men helt lönlöst. Tänk er att ni försöker steka snor, ungefär så var konsistensen. Det andra jag kastat i soptunnan var en sats lussebullar som inte ens rådjuren ville äta upp. Japp så var det med den saken. Jag äter ost och rökt lax till kvällsmat men det är inte fy skam det heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0