Tvättfunderingar

Ibland finns det ytterst få saker i mitt liv som jag känner mig ha helt och fullt kontroll över. Då känns det skönt att det alltid finns tvätt.

Efter att vi renoverat upp tvättstugan en smula är det riktigt trevligt att stå nere i källaren vika tvätt, sortera tvätt och som idag lyssna på svår jazz på nån skum radiokanal. Vem hade kunnat ana att det är så rogivande att tvätta?

Jag funderade lite över varför det var så himla trevligt med tvätt idag och kom fram till följande parametrar som spelade in i mitt euforiska tillstånd.

1. Total kontroll över vad som finns smutsigt och i vilken prio detta ska tvättas.
2. Den ena smutstvättskorgen, den innehållandes mörka plagg är T-O-M! Jag upprepar T-O-M!!!
3. Vi har snart tvättat ikapp från helgens kräksmarathon.
4. Jag har sorterat ut nästan allt av urvuxna kläder till dottern så detta betyder att man faktiskt kan lägga in den rena tvätten. Annars kan detta snabbt bli ett högst irriterande moment, man har tvättat allt men det får inte plats någonstans, man måste lixom ha lite i smutsen hela tiden annars går inte ekvationen ihop.
5. Jag har inga kläder som ska strykas (grymt befriande), alltså jag stryker inte, mycket avkopplande tanke.
6. Idag kom ingen och kräktes på golvet i tvättstugan bara milimeter från den tvätten jag tvättat två gånger redan eftersom kräkset inte gick bort första gången utan Vanisch. Detta hände för ett par dagar sedan.

Sen finns det ju hundra störningsmoment med tvätt också men de spar vi till en av mina bittrare dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0