Samtal med Securitas

C: Vi tänkte ta ner detektorn och sätta upp lite ny vägg, tippar ni behöver veta det och koppla ur den va?
S: Ja det är bara att du ringer innan och meddelar, sen kan du ta ner den bara. Den sitter ju bara med en skruv så det är enkelt.
C: Perfekt!
S: Det du ska veta är att den måste monteras dit av en installatör sen då den ska upp igen.
C: Okeeeey, men det var ju bara en liten skruv ju.
S: Jo men för att kunna garantera säkerheten måste installatören göra det så vi bokar in honom då du ringer och meddelar när vi ska koppla ur den.
C: Kostnad?
S: 695 kr i utkörningsavgift och sen tillkommer det ju för själva installationen och timpenning också.
C: Jag hör av mig!

Yeah right att vi kommer ta ner den? Nope, vi sätter panelen runt den bara, hur svårt kan det vara lixom? Kanske jag bara kan ta ner den lite diskret iallafall, det kan väl ingen på Securitas märka eller kommer hela Nationalgardet att stå utanför dörren då? Jag kan ju säga att jag råkade putta till den lite då jag vårdammade taket kanske?


Kommentarer
Postat av: Jannica

Hade larm jag med när jag bodde i Örebro. Skulle tapetsera om väggen där rörelse sensorn satt. Ringde dem och fick samma svar: Det är bara 1 skruv. De sa att jag skulle ringa precis innan jag skruvade ner den och att jag sen skulle ringa igen när den var tillbaka skruvad. Det gjorde jag och det var inga problem!



Annars kan du ju alltid höra med Staffan. Han kommer säkert och hjälper dig till kompis-pris (en kaffe och bulle, typ).



Lycka till!

2011-03-15 @ 15:37:20
URL: http://www.lagerhult.se
Postat av: Cissi

Har Staffan i åtanke helt klart! :)

2011-03-15 @ 22:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0