Borde kanske?

På fredag är planen att bebis ska ankomma. Jag är mycket skeptiskt och tror det då jag ser det... Försöker sysselsätta mig i det som känns som den eviga väntan. Det går bra! Jag syr, bakar och "boar" som aldrig förr, MEN jag blir snart sinnessjuk om den inte vill titta ut.

Det man kanske skulle göra (gjort för ett tag sen?) är att packa den där väskan som ska med till sjukan. Men jag tänker liksom att det ska ta lång tid och att jag hinner packa sen. Vad har jag för problem med att packa alltså? Lyckas aldrig packa till nåt i tid och får alltid stresspacka och typ glömma hälften. Kör väl kanske på den igen då.

Men alltså, folk verkar så fixerade av den där "väskan" och packar som de ska stanna i flera veckor! Jag vill snabbt in, snabbt ut med bebis och snabbt hem. Är en riktigt "hemmakatt" och vill inte belasta vården i onödan, det finns andra som behöver det bättre. Kommer väl troligtvis glömma typ kameran hemma...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kameran är typ det enda måste-måstet! Allt annat fixar sig ju på ett eller annat sätt, men kameran måste bara vara med! Häng den på dörrhandtaget, lägg den i bilen, ha den konstant hängandes runt halsen... jag hade verkligen glömma-kameran-ångest när det närmade sig för mig...

Nu lyckades ju jag bli inlagd ett par dagar innan Lillen kom ut vilket innebar att jag knackade på dörren till förlossningen med typ 3 ryggsäckar, make och två barn i släptåg... kameran var också med, som tur var!!



Lycka till när de tär så dags!!

2011-03-23 @ 20:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0