Så passande

Hittade lite gamla eteriska oljor hemma och tyckte väl de luktade sådär, förutom rosenträoljan som jag likt en katt drogad på kattmynta satt och sniffade frenetiskt i. Luktar bara så gott. Jag var tvungen att slå på dess "effekter" och fick upp detta:

Rosenträ-olja är en underbart balanserande olja. Den anses vara avslappnande och lugnande när det är hektiskt.
Rosenträ lugnar oro, irritation och inre spänningar. Den kan också mjuka upp de överkritiska, rigida som saknar medkänsla för andra eller som har svårt att anpassa sig eller förändra sig med situationen.
Den ljuvliga doften av rosenträ anses kunna skapa balans mellan våra inre manliga och kvinnliga sidor och är en fin meditationsolja.


Fattar nu varför den föll mig i smaken idag. Min dag kan sammanfattas i kaos och delas upp i följande incidenter:

Kollega ringer sig sjuk 7.15 imorse (jag blir själv i butiken till lunch under pågående slutrea), jag har lyckats sälja lite för bra av reaprodukter igår (=inget bra resultat), Sverigechef ringer och ber mig motivera mina prissänkningar, hittar kollega kräkandes på toaletten och knappt kontaktbar, ringer vedebörandes man och leder ner kollegan till denne för rask hemfärd, lite rörigt på jobbet, verkstadsbesked om Forden (trasig bensinpump, 11 lax), möte med jobb (=en halvtimme sen till dagis) och avslutningsvis bränner tacotubsen i ugnen...

Nu är jag lugn och balanserad igen med rosenträ under näsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0