Präktig OCH slarvig

Detta står i vårt kök!



Och jo ingen panik, klart vi återvinner även glas (den delar med metall). Jag är fast beslutsam om att det visst funkar att ha minsta soptunnan fast man har blöjbarn (snål?).

Vi har även ett excelark med hushållsbudget , räkningar, inkomster och utgifter. Sorterat sen tre år tillbaka med namnflikar. En för sambon, en för mig och en gemensam. Pärmar med alla viktiga papper, med fina register i finns också.

Man får kräkas på min präktighet (jag med!)

MEN sen har vi den andra sidan. Hon som impulshandlar lite kläder för ett par tusen, impulsbokar en resa och planerar att renovera hela vardagsrummet trots att denne samma person precis ska gå ner på halvtid och sen vara hemma och föräldraledig i ett halvår (fet ekonomi=NOT!). Men det lixom brukar lösa sig jämt, är det inte konstigt?

Jag "hittar" nån slags skatteåterbäring som täcker upp eller det kommer en sjukersättning som jag gett upp hoppet om, eller en summa pengar som placerades rätt och gav trevlig avkastning... Vad har jag gjort för att förtjäna att saker alltid löser sig? Ett excelark och en sopsortering borde väl inte vara grund nog kan jag tycka. Eller?

Just det, mycket dålig uppslutning på Clinidermtävlingen (=rätt fet vinstchans), kom igen nu! :)

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Vi har lilla soptunnan vi med, fungerar fint!!

2011-01-27 @ 08:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0