Catshing

Ibland känns det här med ekonomi helt okontrollerat och ibland mer kontrollerat.

Vi är inte jättebra på att spara, men helt ok på att impulshandla men ändå alltid få det till att lösa sig på nåt vis utan att hamna i Lyxfällan eller dras med i massa avbetalningar.

Ibland känns det bättre, som idag då jag impulshandlade en kapitalförsäkring och gamblade lite med ett par tusen och fixade ett nytt sparkonto till "Marsbarnet" och startade igång det med en lagom stor summa pengar.

Ibland känner jag mig vuxen och ansvarstagande och idag var en sån dag. Häromdagen då jag spontanhandlade ett par nya skor för 1000 kr kanske jag inte kände mig lika vuxen dock. Men med dagens insats bord ejag hamna på ett hyffsat medelvärde här va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0