Nordea, Collector, Me&I

La precis in alla sköna räkningar för månaden och kollade lite snabbt igenom kommande transaktioner...

Hm... 2116 kr till Nordea Finans (anar oråd och Lyxfällanvarning). What kan detta vara??? Helt clueless. Ringer ingen som helst liten tillstymmelse till klocka.

Lyfter telefonen till Nordea Finans som jag tydligen lagt in denna betalning till... ingen hittar nåt på vare sig summa eller ocr. Snäll person luskar lite till och ser att den hör hemma hos Collector (annat skumt indrivarföretag, har jag lejt nån för att mörda nån eller annan skum verksamhet?). Ringer fortfarande ingen som helst klockjäkel hos mig och jag känner mig mycket mycket blond.

Ringer Collector! Bingo, de hittar mig i systemet på nån faktura från 2009 som tydligen betalats 3 veckor innan förfallo (duktiga jag!). Men ingen som stämmer med beloppet jag lagt in nu eller ocr-nummer. Skumt!

Tjejen på kundservice säger att denna avser ett företag som heter "meandi" (hon uttalar det precis så!). NU ringer klockan för glatta livet på den lilla blonda tjejen. Me and I (barnkläder), aha, det är ju fakturan på barnkläder som vi gick ihop ett gäng och beställde på ett sånt hemmaparty.

Skönt med koll på sina konton va?! Värsta skattjakten typ.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0