Lite knäckande

Jag försöker hålla igång och träna regelbundet och vara aktiv. Det gravida tillståndet ska normalt inte vara en ursäkt för att låta bli detta kan jag tycka, men denna gång har kroppen bara sagt blankt nej till något som är mer ansträngande än promenad typ.

Mätglad och optimistisk som jag är tänkte jag ändå att det var dags att göra ett sånt fitnesstest som finns i min pulsklocka. Jag inser ju att med +15 kg mer på kroppen än normalt kommer denna troligtvis inte att visa några positiva siffror, men jag har lixom en ursäkt iallafall. ("Ditt BMI ligger på 27, du är överviktig eller lider av fetma, det kan vara idé att kontakta en läkare" Kellogs hemsidas BMI-uträknare.) Jajaja...

Jag brukar "normalt" få de glada tillropen från min pulsklocka att min kondition (baserat på vilopulsen) är excellent, eller i värsta fall bara good. Idag fick jag moderate och lyckades inte få ner min vilopuls under 70 på fem minuter. Tog såklart ett par test till för att se om det verkligen verkligen var så och ja så var det allt! Finns lite att ta tag i här och inser att det rimliga inte är att börja intervalllöpa i uppförsbacke just nu. Jag väntar ett tag till med det tror jag nog. Men shit alltså, här går det utför!!! Spännande att se vad man utsätter den stackars kroppen för. Om allt går som planerat så blir belöningen iallafall enastående!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0