Kompost

Man borde ju satsa på en ordentlig kompost ju. Känns egentligen helt galet att kasta iväg sånt som kan bli finfin mull igen. Men jag är bekväm. Nåt grävande och vändande hit och dit pallar jag inte med. Denna kanske kan vara lösningen?

Kompost JK 270

Man fyller ena facket i 6 veckor, kastar på lite strö då och då och roterar den. Då facket är fullt börjar man fylla det andra och låter fack 1 vila i 6 veckor. Sen är det klart, bara vända runt, köra under skottkärra och vips har man mull.

Komposterfarenheter någon?


Kommentarer
Postat av: Elsa

Vad tror du om "köp två och få rabatt"? Jag vill också ha! (har svårt att vänja mig vid de här nya husägarbegären...kompost, tallriksventiler, akrylfog, trätrall, osv osv)

2011-02-16 @ 12:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0