Det här med namn

En månad kvar innan planerad nedkomst! Känner mig ganska trygg och lugn med det mesta (för lugn?).

Men hörrni, det här med namn? Vad ska vi hitta på egentligen?

Vi tror vi vet, men så ibland vet vi inte. Eller jag kommer med förslag som dissas å de grövsta av sambon (jag kan i och försig förstå det lite).

Vi har en Molly, men vad ska vi mer ha då? Inte för vanligt, inte föööör udda, passa med efternamnet (ja Stranneby har jag paxat, jag har veto på det. Sambon sista tjing på förnamn.)

Kom gärna med förslag och helst då... snälla!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Gulli eller Anny. =)

2011-02-21 @ 16:30:02
Postat av: Anonym

Adrian eller Elvira

2011-02-22 @ 19:28:26
Postat av: Hanna

Mina namnförslag brukar bli ratade, Magnus och jag har som tur är hyfsat liknande smak, men inte helt överensstämmande, hade vi haft det hade inte Arvid hetat Arvid utan Henning men M vägrade...

Vi hade även Olle på listan tillsammans med Sigge och Nils.

Om det blivit en tjej hade hon fått heta Kerstin och där var det många som skakade på huvudet, det var det även när vi bestämde Ingrids namn...



Jag gillar Milla, Vera, Morris, Jonna, Olivia, Sixten, Svante, Freja, Siri



det där med namn är så roligt, men samtidigt så frustrerande...



Vad har ni för förslag?



Ha det gott!



Förresten är bilden på Molly som vill åka pulka underbar, hon är väldigt söt den flickan, men det visste ni ju redan..;-)

2011-02-23 @ 13:05:36
Postat av: Cissi

Tack för komplimangen om söta M, vi är ju inte helt rätt att bedöma det. Hade hon vart ful och jävlig (vilket hon är ibland hade det var sött också ju)



Vi har Charlie på förslag och lite där är det stopp. Jag försöker med Anita och alla möjliga "konstiga" namn men blir som sagt hyffasat ratad.



Bra förslag där! Vera har vart uppe till diskussion. Jag gillar Assar (men vi känner några som har en hund som heter Assar och sen en gammal häst i Lindhult också... så jag får väl tänka om...)



Det löser sig säkert, man har väl tre månader på sig att anmäla eller hur är det nu igen? :)

2011-02-23 @ 13:56:19
Postat av: Hanna

Det där med 3 månader verkar inte vara så kinkigt, vi trodde vi hade anmält namn på Arvid, men fick påminnelse här om dagen och vi fick fortfarande bestämma själva. hade varit värre om de bara "Nähä, då har ni haft er chans, nu bestämmer vi och barnet kommer härmed att heta..."



Åh, jag gillar Anita! Det hade jag aldrig tänkt på innan! Ett helt vanligt namn men ändå...ovanligt!



Jag minns Assar i lindhult och nä... Eller, det ÄR ett coolt namn!



Charlie också ok, både på kille och tjej!



2011-02-23 @ 19:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0