Framtidsval

Har spenderat lite tid på Dansstudion i Hallsberg idag. Inget har förändrats sen sist jag dansade - föräldrar väntar utanför salen - snabb info om vikten av att betala sin kursavgift i tid - fotocollagen på väggarna (hittade mig själv samt min danspartner på mindre smickrande bilder, från typ 1992 kanske?).
Men jag hoppas M gillar det lika mycket som jag gjorde/gör. "Dans är friskvård" som det står i infobladet jag fick.
Visst syr man inte egna tävlingsdräkter och så nu va, som ens mamma gjorde? Man kan köpa sig ur den situationen va? Jag är inte heeelt redo för det liksom. Har dock mina egna danskläder kvar, men tippar modet förändrats en smula.
Vad månne det bliva av detta? Brun utan sol, håruppsättningar dag före tävling som gjorde att man fick sova sittandes, paljetter, lim, hårspray, fjädrar, bussresor till tävlingar, dansläger i Rättvik...
Kommer inte ens palla en dansuppvisning ju. Redan idag nästan grinade jag då de visade upp sin dans de lärt sig. Söta är de allt, de där små liven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0