Morr

Snabbt samtal med bekant:

"Nämen grattis, vad kul! (tittar lite på min mage) Är det dags för en till till sommaren alltså?"
"Det var dags för två veckor sedan..."

Okay, jag vet att det bara gått två veckor, men ändå... Tror nog att personen ifråga skämdes mer än jag blev arg typ. Men sen räddade han upp det med att säga att jag annars är så grymt vältränad och smal (lycka!). Men inte nu. Stod i planken i 2*15 sekunder häromdagen och höll på att dö. Fick även träningsvärk av 3*15 reps armhävningar på KNÄ! Men man måste ju börja nånstans, men det är en bit kvar till ordinarie form. Tålamod!

Men seriöst, vad ska man klä sig i då man har 10 kg kvar att gå ner? Mammakläder? Nope! Tunikor? Nope, då ser man ännu mer gravid ut. Tighta toppar? Njae va! Tights? Har jag haft i ett par månader nu och det räknas nästan som mammakläder. Mysbrallor? Hemma ok, utanför dörren icke ok!

Det ska ju även vara helst i färger och mönster som bebiskräks inte syns så bra på heller. På onsdag ska jag ta mig i kragen och bara shoppa en "mittemellan" garderob. Så får det bli.


Kommentarer
Postat av: Helena

Härlig kommentar att få då man är nyförlöst... Jag har lyckats köpa ett par schyssta brallor, typ jerseytyg, som enligt mig inte ser ut som mjukisbrallor, men det är också det enda jag vågat mig på. Känns som att andra byxor ev går på ena låret i dagsläget och den upptäckten klarar jag mig utan. Känns som höfterna ev är dubbelt så breda som innan...?! Känner mig lätt som en fjäder dock även om 10 kg(!) är övervikt. Har ju redan tappat 10! ;) Gick nog upp minst 3,5 kg sista 2 v. Hoppas allt är bra med er! Här njuter vi i bubblan! :) kram!

2011-04-25 @ 14:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0