Av eller på

Jag lever mitt liv mycket efter principen "av eller på". Jag gillar att tänka så i det mesta jag gör. Antingen är man av eller också är man på, jag har mycket svårt att hitta gråzonerna i min tillvaro och gillar energiflödet i "påläget". Idag var jag av fram till lunch ungefär. Jag har fått nån sjuka som visat sig från sidan feber som vägrar ge se, ont i öronen (troligtvis en följd av att jag inte har halsmandlar att få ont i), ont i halsen (men hallå, det ska ju inte gå ju) och på det hela taget helt däckad och sänkt. Sammanfattningsvis har jag varit mycket av helt enkelt. Att vara sjuk stör lixom min vardag, det passar aldrig in och jag blir såååå irriterad, men som jag märkt bryr sig tyvärr inte min kropp om det. Hursomhelst, idag var det av fram till lunch, sen blev jag på (som sagt ingen mjukstart som vanligt). Magnus klippte gräsmattan (läs: ängen av maskrosor med mycket små inslag av gräs) och tvättade av altantaket, jag ryckte maskrosor, skruvade upp en hängränna samt laserade altangolvet. Jag hoppas nu att följderna av min "påeftermiddag" inte kommer leda till några bakslag vad det gäller feber och company, men det visar sig väl imorgon.



Förtydligande; det var rött och nu blir det vitt.



Just det våran walk in closet har fått en svart heltäckningsmatta
samt fyra byråer och en garderob till. Nu saknas dock struktur, men
inte kläder att strukturera!



Snart klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0