Itunes

Har precis dragit igång sommarjobbet "göra nytt pass till Friskis och Svettis". Jag kan låta meddela er som tror att man bara tar och slänger ihop lite musik och sen kör man lite rörelser till, svettas och går hem, är helt och hållet ute och cyklar.

Min nya bekantskap är Itunes. För att sammanfatta jobbet med ett pass kan det se ut såhär:
1. Samla låtar av alla tänkbara karaktärer och slag som faller mig i smaken, in med dem i Itues och göra tonvis med låtlistor (ska vara med, kanske ska vara med, plan B, om det går åt hvete har jag alltid dessa låtar osv listor).
2. När man tror man bestämt sig, över med musik i Mixmeister (mixa, ändra tempo, jämna till i takter, justera ljud och mixa med effekter). I och med att vi nu byter system på Friskis ljud så blir det lite mer steg nu.
3. Exportera över filen till Itunes igen, alltså den färdigmixade filen.
4. Konvertera till mp3-format så det ska funka i spelaren, över på USB eller liknande. Även bränna en cd så jag kan provcykla ett par gånger på min spinncykel i garaget.

Är det så att jag är nöjd är det bara att vara glad, cykla lite till och lära sig passet (har hittills aldrig hänt mig). Är jag inte nöjd (vilket snarare är regel än undantag) repeteras följande mönster från punkt 1 tills det att resultatet faller upphovskvinnan i smaken (kan ta ett par gånger då upphovskvinnan är liiiite petig med detaljer såsom rätt mix, snygga övergångar i musiken och annat pet).

Nu har jag iallafall ca 10 tusen låtar i Itunes så nåt ska väl funka kan man hoppas. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0