Jag tror att jag kan arbeta strukturerat

Monterar fast barnsadel på cykel - so far so good. Knäna i backen på garagegolvet och rackarns vad det är grisigt där då...


Smutsigt, ska bara hämta sopborsten och sopa av garaget lite snabbt.
Just j*vlar, skaftet är ju av. Jag byter skaft lite snabbt bara.



Aha, skruven som håller i det trasiga skaftet har gått av och vill inte trots rätt grova påtryckningar från min sida flytta sig en milimeter så jag kan sätta i nytt skaft. Jag borrar loss det (snilleblixt!). Borren går av, jag nyper mig lite med en tång och skruven vill inte släppa.

Budgeterad tidsåtgång skaftbyte: 5 min, verklig tidsåtgång: typ en evighet. Envis som synden är jag och kan ju aldrig ge upp, det ska i ett nytt skaft så är det bara!


Detta är borste med nytt skaft (återanvänd pinne som agerat hållare till fågelstuga). Kunde kanske bara köpt en ny, de kanske inte kostar en förmögenhet? Vänta nu vad skulle jag med borsten till egentligen? Just det, garaget! Sopa, sopa, sopa!

Endel spring ut och in efter borrmaskin, tänger, skruvar och så blir det allt!

Jorååsåatt, detta är vårt hallgolv (städa sen - inte nu!).

Springer på en kattkräka på vägen och vill passa på att tipsa om det bästa redskapet för att ta upp sådana små rara tingestar - degskrapan!


Åh vad attans var det nu jag skulle ha i garaget från början? Jo täckpapp, för jag tänkte lite snabbt måla om en vägg i sovrummet. En miss i dagens schemaläggning från min sida är att ingen tid blivit avsatt för lunch. Är "multitasking" så himlans bra egentligen?

Just det ja...

Ytterdörren har hängt sig lite efter vinterns alla temperaturomslag (min egna teori) och behöver justeras också!
Ok, 1 timme och 50 minuter kvar till hämtning på dagis. Magsåret på nära intågande, men visst kommer jag hinna maskera och målartvätta väggen iallafall va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0