Lärandets resa

Innan Molly föddes var jag aldrig sjuk, nu är jag inne på minst femte gången detta år jag vart ganska dålig (min definition av dålig=högre än 38 graders feber och sängliggandes alternativt kräkandes, två vinterkräksjukor lyckades jag hinna med). Jag blir så trött och undrar lite varför det blir så. Jag menar jag träffar ju mer snoriga ungar än jag gjorde innan hon föddes, dock mindre vuxna eftersom jag inte jobbar. Kan allt "mammafikande" spela in på immunförsvaret kanske?

Innan Molly föddes var min livskonsumtion av febernedsättande och värkmediciner i princip hälften av vad jag proppar i mig en sjukperiod som den senaste. Vi hade inte ens alvedon hemma och jag visste knappt vart jag skulle köpa det. Men nu funkar det lixom inte att vara sjuk och hemma med en ettåring själv då sambon jobbar i Göteborg denna vecka. Jag greppar alla halmstrån jag kan (läs: Ipren, Alvedon, Cocillana, Kan Jang och Esberitox.)

Och nu har vi då alltså bara ett barn så jag ska verkligen inte klaga. Hur överlever flerbarnsfamiljer egentligen?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Din stackare, hoppas du kryar på dig snart!!!

Kram på er...

2009-09-02 @ 07:25:26
Postat av: Helene Karam

Så här överlever man.

Om du skall föda barn se till att det blir mellan fredag kväll efter 22,00 och före 5,30 måndag morgon. När det gäller sjukdom så gäller typ samma sak men där har man lyxen att bli sjuk pa natten. Jag har varit på ER åtskilliga gånger men till 99 procent på natten och helgen. Skämt åtsido, ibland undrar jag om kroppen omedvetet kan vänta med att bli sjuk tills man har tid. Oh well, kanske inte för just nu har jag en kanonförkylning och önskar att det kunde kommit nästa vecka när barnen går back to school.

Ha det så bra och hoppas du blir bättre snart.

kram från faster.

2009-09-02 @ 14:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0