Silikon och målartråg?!

Hur kan någon ens hinna med att leva med fler än ett barn under typ 20 år i en familj? Jag har påbörjat det man kan kalla det vardagliga familjedilemmat! Jobb, familj och en gnutta fritid är visst några parametrar i den ekvationen (matte har aldrig vart min starka sida kan man ens ha parametrar i en ekvation?). Vi har ett barn så jag ska egentligen bara hålla käften och sluta oja mig.

Utan att låta som miss gnällnärke kan jag bara meddela att det är en omställning. Jag kollar med min sambo typ tre gånger om dagen att han verkligen gillar att vara hemma, om det nu är så att han inte gillar det kan vi byta, jag lovar!

Om nån behöver silikon eller målartråg kan ni höra av er, sambon har strukturerat upp lite på hemmafronten och det finns ett överskott av de tidigare nämda två... Det finns fördelar och nackdelar med allt i livet!

Nu - mer vin och Körslaget!

Kommentarer
Postat av: Veronicas Ateljé

Visst är det så, ett jävla pusslande!



Fritid har man när barnen sover! Eller om någon förbarmar sig över en och är barnvakt.

2009-10-11 @ 15:53:04
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com
Postat av: Marika

Tihihi. Jo så kan det kanske kännas! :) Själv har jag tre barn och väntar det fjärde. Konstigt tycker många men underbart tycker jag. Men nog skulle jag vilja jobba mindre och hinna med mer hemma. Och anställa en hushållerska som kan sköta alla tråkiga vardagsmåsten skulle inte vara så dumt det heller. :)

2009-10-22 @ 12:17:51
URL: http://lantlivmedbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0