Dagens fundering

Vad är egentligen skillnaden på sport, idrott och träning? Speciellt skillanden på sport och idrott är intressant.

Jag kan inte kalla mig själv sportintresserad i bemärkelsen att jag är totalt ointresserad av fotboll och hockey. Jag kan däremot tycka att det är kul med tex friidrott och simhopp. Jag skulle troligen inte känna igen Beckham om jag såg honom live och jag fick ingen större kick av att besöka Camp Neu i Barcelona. Jag kan däremot skillnaden på en step touch, grapevine, rakt marklyft respektive french press. Jag kan absolut inte fånga en nyckelknippa som nån kastar till mig men jag kan få en häst att gå på tygel och instruera andra på ett skivstångspass. Jag skulle aldrig kunna förklara en offside men jag kan räkna poäng i speedway. Jag hade 2:a i gympa på högstadiet men MVG på alla kurser i idrott på gymnasiet. Är jag sportintresserad? Idrottsintresserad eller bara intresserad av träning?

Bolla gärna med mig men kasta absolut inget - jag kommer inte fånga det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0