Jehovas

Nu beter jag mig sådär lustigt igen!

Jag ser en samling välklädda människor stå helt malplacerade mitt ute på vägen utanför vårt köksfönster och drar snabbt slutsatsen att det måste vara Jehovas Vittnen. Känner att jag verkligen inte orkar höra deras budskap eller vänligen tala om att jag inte är intresserad, med de eventuella konsekvenser det får för mitt liv efter detta på mitt ansvar. Hur agerar jag då? Jo jag duckar förbi fönsterna och sätter nappen i munnen på Mollan så hon ska vara tyst så de inte hör att jag är hemma. Inväntar fara över!

Jag som skulle gå ut och köra ved ju. Tar det sen, jag pysslar lite i garderoben på övervåningen nu ett tag. Lååångt inne i garderoben.

Kommentarer
Postat av: Veronicas Ateljé

Helt rätt! Blev påhoppad häromdagen.

Jag berättade snällt att jag minsann inte var troende och att de kunde ge broschyrerna till någon annan som ville ha dem. ;)

2009-03-13 @ 13:13:55
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0