Back to reality

Imorgon ska sambon tillbaka till jobbet efter fyra veckor av pappaledighet. Jag har ju haft semester och oj vilken skillnad mot att vara mammaledig, eller inte... Kom just på att imorgon blir det bara jag och fröken M hemma igen ett tag, men det är ju i och för sig bara typ fyra veckor sen har sambon semester.

Sverige är ett helt grymt land där man kan vara hemma med sin familj och samtidigt få pengar för det! Jag kan fortfarande fascineras av att man får betalt då man har semester, dessutom får man ju typ mer än sin vanliga lön då man har semester. Jag kommer ihåg min första riktiga semester då jag fick mitt första riktiga jobb. Jag blev helt paff då det kom pengar som vanligt och vågade inte säga nåt till min arbetsgivare, trodde det blivit jordens fel. Jag hade typ sparat pengar för att kunna vara ledig. Hur kan nåååågon ens komma på tanken att vara missnöjd i detta land?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, Sverige är verkligen fantastiskt. Tycker det är helt sjukt att man har rätt till semesterersättning från arbetsgivaren när man är föräldraledig.. man får typ pengar för att man inte gjort ett enda handtag på jobbet under ett år. Vem kom på den regeln undrar jag?



Inte för att jag klagar just nu, när jag snart cashar in lite extra stålar inför sommaren.. :)

2009-06-15 @ 18:46:05
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0