Lysekil och kanske världens längsta inlägg

Jag, mamma och mormor spenderade traditionsenligt den sista helgen i augusti i Lysekil.

Det roligaste var nog telefonsamtalet vi fick då vi åkte hem:
Hotellet i Lysekil: Saknar ni ett par bruna herrkalsonger och en vit t-shirt?"
Mamma: Nej hurså, vaddå då?
Hotellet i Lysekil: Jo vi hittade det kvarglömt på ert rum.
Mamma: Du får höra med min dotter, hon kanske vet?

Tjejen på hotellet trodde att städerskan med den begränsade kunskapen i det svenska språket blandat ihop rummen, då hon visste att mor och dotter bott där, men ringde ändå.

Det andra roligaste var att jag fick fortkörningsböter (igen!) på vägen ner. Eller roligt och roligt. Det roliga är att min mamma berättar att hon allt är lite stolt över mig angående detta. Hon var noga med att lägga tyngden på att det var hur jag tog det som hon var stolt över, kanske inte just de 2400 kr jag körde bort i 106 km på 90-väg. Hon upplevde mig som otroligt sansad och lugn i hela den kontakten med den civilklädda mc polisen (fultrix av polisen om ni frågar mig!). Jag ÄR alltid lugn och sansad!

Mamma tyckte även att jag snart kunde ha med mina kontakter med polisen i mitt CV. Typ "Besitter hög kompetens i kommunikation med myndighetsperson" kanske det skulle kunna stå?

Summering kontakt med traffikpolis:
Antal fortkörningsböter: 3 (Alla i röda bilar, måste köpa annan färg nästa bil)
Antal gånger jag fått blåst och visat körkort: Oräkneliga
Antal tillfällen rattonykter: 0

Jag är förföljd! Det bara måste vara så.

Helgen i bilder:


Mormor satsar på roliga assecoarer



Vi kör lite fulansikten


Det regnade...


...men vi badade, eller doppade oss iallfall!


Fyndade Swedish Hasbeens till kanonpris!


Påbörjan av svininfluensan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0