Kulturell och ideell

I helgen var Mr Di Leva på besök i vår bygd. På Kvarntorpshögen var han och spelade och förgyllde allas vår söndag. Jag jobbade i kaffeserveringen helt gratis. Eller jag råkade ju se och höra hela konserten, det funkar som betalning för mig. Jag är inte svår på det viset. En helt galen miljö att ha konserter på för övrigt. Utsikten är milsvidd över hela närkeslätten! Fantastiskt!

Mitt favoritcitat från konserten är helt klart då Di Leva tycker att publiken ser ut som en armé med kaniner där de står upp och skickar kärleksraketer (man ska ha varit där för att inte tycka detta är helt och hållet sinnessjukt!). Då säger mannen: "Vet ni varför kaninerna är så många? För att de har så roligt tillsammans. Och varför har de så roligt tillsammans? För att de är så många såklart!" Vad ska man säga?




Kommentarer
Postat av: Veronicas Ateljé

Sist jag var upp där, var jag bakfull. Rätt längesen med andra ord!

2009-08-24 @ 23:43:21
URL: http://veronicasatelje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0