Kommunen- ett serviceorgan?

I och med diverse nedklippning och storröj av trädgården de senaste åren har vi samlat på oss en ganska så stor hög med trädgårdsavfall på baksidan av vårt garage. Att forsla bort det skulle ta typ flera helger om jag och Magnus ska ta oss an detta. Min tanke var då att kommunen säkert kan hjälpa oss med detta och bara skopa på det på en större kärra. Det går ju lite smidigare med grävskopegrej än två pers och spade så att säga...

I telefonsamtal med kommunen idag låter mannen med helt avsaknad av service sig meddela att det finns ingen möjlighet till det för de har så många sjuka och sen ska julgranen upp snart också och sen har det ju kommit löv (surprise?). Jag erbjöd mig att de kanske kan ta det till våren, men det var visst en som var långtidssjukskriven så det gick inte. Borde man inte försöka spela lite serviceminded iallafall, vi betalar ju deras lön med våra skattemedel och jag är mer än villig att betala en bra slant för att få bort högen. Ibland är det svårt att vara "Hallsbergsambassadör"!!!

Om jag gick ut med spade skulle högen vara borta i ett nafs om jag grävde lika snabbt som jag är förbannad på servicekillen! SUCK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0