Sex stycken individer

Med sex st individer i en familj är det alltid något på gång. Denna gång är det Tarzan katt som i vanlig ordning råkat i trubbel. Denna lilla kissemiss har innan han flyttade in hos oss bott en tid ute på gatan och fått lära sig att slåss om man säger så. Denna gång är det svansen som råkat fått sig ett bett eller liknande.

I och med att kissarna är lika värdefulla som vilken familjemedlem som helst, människa som katt så gick jag till veterinären och bara frågade lite om jag kunde punktera svullnade själv och dränera såret eller vad vi skulle göra. Svaret blev att svansen är otroligt känslig på en katt och att jag absolut inte skulle peta i onödan på svullnade, då jag kunde skada nerver som kunde fölama svansen, vilket i sin tur kan leda till att man måste amputera den lilla svansen. What!!!

Hjärtklappning och orolig bokade jag raskt en tid för den lille krabaten. Vi ska dit i morgon och i och med att ett veterinärbesök brukar starta på en grundkostnad på ca 1000 kr bara för att kliva in genom dörren tippar jag på en räkning på 2000 denna gång. Vi får se...

Spännande blir även logistiken. Arg katt som inte vill bli lyft eller minst av allt satt i bur, liten spädbarn och sen detta kombinerat med bilfärd som inte heller ligger på top tre på favoritlistan för Tarzan katt. På återhörande i detta morgondagens äventyr.


Tarzan i strut efter ett köttsår på ena sidan, tippar det bara är att plocka fram struten åter igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0