Entschuldigung, eller hur det nu stavas

Nu har det bloggats fantastiskt dåligt i juletid.

Har haft lite annat att pyssla med faktiskt... :) Typ:
* Vart utan varmvatten för pannhelvetet brakat sönder (ja man ska ringa rörkrökaren då man ser vatten läcka första gången... lärdom!)
* Funderat över alla möjliga nya uppvärmningsalternativ.
* Insett att jag till våren ska leda två pass på Friskis, ett klart men inte inpluggat och det andra typ till 2% klart! Liiite panik, men det brukar reda upp sig.
* Ätit mycket mera praliner än vad som är lämpligt och rekomenderas av livsmedelsverket.
* Efter ovanstående punkt, tagit på mig löparskorna igen, två rundor fixade. Den första rundan gav träningsvärken från helvetet i två dagar!
* Träffat mycket släkt och vänner (helt normalt julbeteende jag vet, men det tar tid lixom)

Idag har vi iallafall installerat en temporär varmvattenberedare tills vi kommer på om vi ska köpa ny panna, borra hål i marken, skaffa luftvärmepump eller bara strunta i alla alternativ och flytta dit det är varmt. Energirådgivaren har semester också så vi kommer lixom ingen vart i värmefrågan. Dessa dagar är precis som vilka vardagar som helst kan jag tycka, men i och med att de råkar ligga mellan julafton och nyår så är det tydligen "lag" på att alla ska vara lediga (bara lite bitter). Jag märker ingen skillnad jag som ändå är hemmamamma, jo det är klart det blir skitigare hemma då man är två vuxna som går och skrotar hela dagarna. Men ta i trä, dammsugaren håller ännu måttet och går den sönder så sopar jag!

Knapp:NIBE EMINENT
Den mittemellanstora har vi nu, så fin och vattnet har hittills bara kommit upp i ljummet, men jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0